Enden på slepebøylen kappes til for å passe rekken
|
|
John Audun Hauge og Egil Sunde gjør klar stubbebryteren for å heise bøylen på plass.
|
|
Siste fintilpasning av endene.
|
|
Slepebøylen er montert. John Audun Hauge måler til støttene som skal stå under.
|
|
Det originale bordet i messen var kappet. John Audun har skjøtet på ny bit fra gammelt respatex-bord, og tester at bordet virker!
|
|
Gutta i maskinen er de flittigste ombord. Her tre av dem: Jan-Arve Osnes, Sindre Håberg og Arne Lynghjem.
|
|
John Audun Hauge i aksjon med fjerning av gammelt utstyr.
|
|
Espen Welde tar en tørn med maling av skipet
|
|
Jan Olsen fotografert i en pause i arbeidet.
|
|
I slutten av mai og begynnelsen av juni 2010 fikk Vulcanus tilbake sine originale farger.Bjørn Tefre maler skutesiden.
|
|
Jan Helge Johannessen maler hekken.
|
|
Espen Welde sørger for rent underlag før maling.
|
|
Nye fendere hører med. John Audun Hauge tar den seige jobben med å bore hull i dekkene.
|
|
Roar Mørseth tar en siste finpuss ned mot vannlinjen.
|
|
John Audun Hauge og Geir de Lange klargjør ny ekspansjonstank for maskinen.
|
|
Ringene Herre: Bjørn Tefre maler ringene på skorsteinen
|
|
Tre ringer på skorsteinen er egnet til å gi klump i halsen på de fleste med et forhold til Bergen havn og sjøfartsbyen Bergen.
|
|
Jan Helge Johannessen fjernes siste rest av den nyere slepebøylen.
|
|
Bortbrenning av moderne utstyr.
|
|
Jan Helge Johannessen og John Audun Hauge fjerner bøyler som hørte til vinsjen.
|
|
Alle spor etter nyere utstyr fjernes. Ketil Natvik i aksjon.
|
|
Det må hard kost til for å få åpnet mannhull-lokket til vanntankene akter.
|
|
Ketil Natvik pikker rust på mannhull-lokket til vanntanken akter.
|
|
Fundament for vinsj fjernes. Sindre Håberg i aksjon.
|
|
Atle Johnsen fikser utløsermekanismen for taubåtkroken.
|
|
Tunge tak for å få bort nyere utstyr. Ketil Natvik og John Audun Hauge tar jobben.
|
|
Slepebøyle og vinsjfundament er fjernet.
|
|
|